BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

IN THE NAME OF ALLAH,THE BENIFICENT AND THE MERCIFUL

IN THE NAME OF ALLAH,THE BENIFICENT AND THE MERCIFUL
" Satu yang ingin saya ingatkan iaitu manusia mudah lupa. Jadi, kita patut saling mengingati. Jangan terlalu mudah melenting jika dinasihati. "
قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ “Katakanlah: Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam.” (Al-An’am : 162)
Terdapat ralat dalam alat ini

Sabtu, 20 Ogos 2011

RAYA ZAMAN KECILKU..


SALAM..ni cerita zamn kecilku ketika raya..hahahkk..aku tulis nie pun main cincai jerk..cme nak ingat2 kenangan lama jerk...Time dulu kecil2..sungu klkar,,nakal nyer aku..degilnyer aku..hahahkk....tapy aku cm to pun mak bapak aku tetap syng aku..hahahkk..baselah aku anak mnje katekan...heheh..sume nak dapat..bertuahnyer aku..tengs mak n abah..time kecil ingat ag time raya..beli mercun banyak2..lps to main ramai2..seronok sngat2..lps to tlng atuk aku cr buluh tuk wat pelita..baselah nak smbut raya,,buat lah pelita byk2..bear mlm meriah..ag2 time malam raya jer ramai saudara aku dtng..aglah meriah..men kejar2 lah mlm buta..men sembunyi2..seronok sngat mse zamn kecil2 nie..nak buat pape pun xde owng nak marah sngat...heheh..dulu time nak raya jerk beli baju raya..baselah zmn kecil beli ngn mak..skung jer beli sndr..alsn dah beso..tapy ngok sme jerk..ngn mak le bodek2 sikit..ihihikkk..beli baju raya plng menyeronokkn..baselah mak2 kite kan..kalo dah kuaw sume nak beli..smpai bapak aku pun naik bosn..nsb baik bapak aku jenis penyabo..ikut jerk mak aku..aku lak ikiut gak..bab nak beli brng raya..heheh..kalo bab kue raya aku lah pakar merasa..hahahak..pape mak aku suro aku rase dn aku lah penghabis kue raya mak aku...ahhaahk..time mlm jerk mak aku wat aku yng mkn..smapi mak aku bisng2..kue baru buat dh xde..hahahak..mmg teruk aku nie,,dah aku ske mkn kue raya..nak wat cm ner..lagi2 mak aku pun satu wat kue raya perisa coklat..mmg abz lah...heheh..nak uruskn rumah plng aku mlz..ag2 mengecat..penat to..tapy xpe sbb yng nak sngat rumh cntik kteowng..so kteowng chat lah ngn uma to warna warni..eheheh..mse aku mengecat mak aku lak buat lngsir..time to lak dengo lagu raya..peh sernk gila..mmg epy gila2...kms rumah pun xrase penat..malam raya jer mak aku msk2 ngn atuk aku.ape lagi aku kuaw msk dapur sapu ayam lah..hiihihkk..men mercun ngn saudara aku..pkcik2 aku..seronok..penuh halaman depan uma ngn sume orng..rase meriah sngat..esk raya lak lagilah meriah..berwarna warni pakaian..n paling penting aku dah sediakn poket kosng nak colect wet raya..hiihihkk..sonok beb dapat wet raya...hahahak...dh dpt mintak aku..bez sngat2..TAPY skung nie sumenye dh berubah kan..baselah umo mkn meningkat..dunia mkn mmbngn..raya2 skung pun xmeriah cm dulu..aku pun raya xcm dulu..bkn kat kmpung ag..kat taman..rase xsernk sngat..uhuhukk...mlm raya pun xcm dulu ramai2 kumpul,,tapy skung sume xcm dulu..sbk ngn urusn msng2..saudara2 aku pun dh beso cm aku..dha xpngai budak2..so sume dok diam knn matng..hahahk..tapy xpelah..sbb zamn kecilku puas dengan keseronokn yng terhinga..rase nak jer pth balik mse zamn kecill,,mmg seronok..yelah kecil2 nie mane byk msalah..cme taw dlm otak nak main jerk..skung jer dah beso byk mslh..sume yng seng jd susah..kalo leh jadi kecil..aku nak jer jd kecik smpai2 bila2..xpelah aku xdpt mersai dunia dewasa yng mtng..cinta cintun ke ape..zaman kecik ag seronk..penuh dengn kepuasan..penuh dengan keseronokn..xde pkr mslh dlm kepale..cme skung jerk dah beso lain sikit..tapy xpelah..zaman dewasa pun sernk gak bila ad msenyer..xselalunyer penuh dengn mslh..ad gembiranya lagi2 saat bercinta..hahaha..lawak2..pkr2 balik xsngke aku dh penah bercinta..dulu mse kecik maner ad pkr to...hehehe..n skung pun aku epy ngn hidup aku wlaupun kdng2 kala sush..aku redha..aku terima hakikat kehidupan..tiada kebahagiaan dlm kehidupan tanpa dugaan dlm hidup..^_^

0 ulasan: