BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

IN THE NAME OF ALLAH,THE BENIFICENT AND THE MERCIFUL

IN THE NAME OF ALLAH,THE BENIFICENT AND THE MERCIFUL
" Satu yang ingin saya ingatkan iaitu manusia mudah lupa. Jadi, kita patut saling mengingati. Jangan terlalu mudah melenting jika dinasihati. "
قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ “Katakanlah: Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam.” (Al-An’am : 162)

SHARE PAPE KAT SINI K

Selasa, 30 Oktober 2012

kaLaU lahh kAu tahuuuu........

catatan utk kauu...

kalau lah kau tahu
yg ak sgt myayangi kau lbh dr ape yg kau tau..bkn skdr ucapan p smmgnye dtg dr hati ak..

kalau lah kau tahu
yg ak sgt merindui kau saat ney p ak ta mmpu na luahkn dgn kate2..hnya mmpu mgadu pd Allah S.W.T agar DIA pelihara ase ini..

kalau lah kau tahu
yg ak sgt prlukn kau utk mnceriakan hari2 ak..ak ingin bhgia slmenye ngn kau..ito hrpnku...

kalau lah kau tahu
yg stiap mse ak ta pena brhenti mmikirkn kau kcuali tdow..law de mmpi pon ak na mmpi sal kau..tau taa..

kalau lah kau tahu
yg stiap ari ak akn tggu msg dr kau wlupn ak mngntok p ak ttp na msg ngn kau jgk..

kalau lah kau tahu
yg ak berusaha utk buat kau trsnyum wlupon dlm ati ak mnanges..biala..aslkn kau gmbira dn ak akn rse tng ble tgk kau snyum bhgia..

kalau lah kau tahu
yg ak sdye upaya utk brubh demi kebaikan kte brsme...

kalau lah kau tahu
yg ak takot akn khlgn kau..sdgkn brjauhan cani pon ak ta mmpu mnhn air mte apetah lg law kau tgglkn ak..

kalau lah kau tahu
yg ati ak sntiase meronta2 na jmpe kau..na lpskn wndu yg trpendm ney pd kau..

kalau lah kau tahu 
yg btpe istimewanya kau dlm ati ak smpai ak tanak bg ruang pd owg laen dlm ati ak melaenkan kau sowg..
ONLY YOU K

kalau lah kau tahu
yg ak mmg kuat cmburu sbb ak tanak owg laen rmpas kau dr ak..

kalau lah kau tahu
yg saat ney ak msh ta bole brhnti mmikirkn kau,kau dan kau!!!

kalau lah kau tahu 
yg ak ingin sj memiliki kau saat ney sbb ak ta sggp tgk kau jd milik owg laen..ak sgt mnyayangi kau..bia la brtus bls ribu ak ckp ak syg kau ak ttp ta jmu..



sume ney dtg dr ati sy sndwi..bkn copy paste..sy cme na awk tahu btpe istimewanya awk dlm edop sy..
sy arap awk ta sia2kn ase syg ney..LOTS OF LOVE <3<3<3 MOHAMAD SHAH RIZUAN


Jumaat, 5 Oktober 2012

ceRiteRa akU dAn DeA

Assalamulaikum..

da lme asenye ak ta update belog ak ney an??sti follower2 ak wndu kt ak an (bajet jew..=D)....belog ak ney pon da brswg ngn labah2 beranak pinak kt dlm ney..seb baek tade tlor cicak jew lg..huhu

ad aku kesa??

tetbe ari ney ak tergerak ati na update smthg..juz na luahkn prasaan time2 borink ney an..act skunk ney ak da brpnye...

sj na bitau kowg..law kowg tanak tau pon ak na bitau kowg jgk..hehehe

ney la na habaq nie..ak kapel ngn dye bwu jew sbln stga..7ari bln ney ckp 2bln kteowg kapel..spnjg ak kapel ngn dye,ak ase epy sgt sbb dye btoi2 apreciate ak n salu wat ak ase cm ak la mnusia plg bhgia di saat ney dan di ketika ini..cewaahhhh..!! poyo jewkk!!

lg skli ADA AK KESA?? =D Bese la owg kte 6bln prtme kapel mmg sumenye indh2 belaka p ta tau la yg akn dtg cane kn..ak juz bole brhrp dye ta brbh la wlupon t kteowg da kapel brthn2 dan smstinye la ak na relationshp ney kkl smpai bebile..INSYAALLAH..mudhn2 tuhan mkbulkn niat kmi..

prmulaan cite kmi tade la hbt cm lam drama tv to an.. hero ngn heroin brlaga bahu then bku trjth kt lntai..pasto si hero ngn heroin ney pon sme2 na kutip bku yg jth kt lntai to maka mata brtntg mata la cite dye..jd la cinta pndg prtme..haha..klise sgt!! ak ney tade la jth cinta pndg prtme sbb ak da jth cinta byk kli..hehe..


kteowg stat knl pon kt dlm fb jew..mcm najwa latip ckp 'CINTA MUKA BUKU'..almaklum la skunk kn da jd tren becinta dlm pesbok..

ak yg stat dlu komen gmba dye sbb 1st ak stalker fb dye ak ngok mke dye cm plkon endon..ala RANDY PANGALILA gitu youu..hahaha..
to law skli pndg law brkli2 pndg ta tau la cm pe..hehe..
yg klakarnye tah cane ak bole trgerak ati na komen gmba dye pdhal sblm ney ak mmg ta amek tau pon..dye fren kt fb ak pon ak ta pena tau...slme ney ak men aprove jew fren ta pasan lak dye..brmula kt stu la ak berbls komen ngn dye n dye pna chat ak p ak lyn ta lyn laa..konon jual mhl..smpai dye kte ak smbonk..lps to ak ngn dye tros syp..ak lak mse to susa na on9..tenet tade..ak pon biakn gitu jew laa smpai stu ari to ak on9 gne enset tetbe dye msg ak..
ak pon bls laa..chat2 lps to kteowg syp blk..ak pon tade la salu na on9 gne enset..kopak la kedit ak cite dye kn...ahakz

then ta lme pasto ak pon kerap on9 sbb ak tga praktikal bole la salu bkk pesbok..time to la ak rjn berchat2 ngn dye..ak ase cm bes lak chat dye sbb dye pon pale gile cm ak gak..p mse to ta la trpkir smpai na kapel an sbb ak ngok dye ney cm ta heran sgt na kapel2..mybe sbb dye ney frenly ngn sumeowg trmsk la ak..

so ak pon tanak la pkir yg dye syok kt ak..(cehh,pdhal dlm ati law bole kapel pe slhnye an..due2 solo) hehe..

ble da lme2 chat,0ne day dye mnx no ak..mse to ak cm da syak dye ske ak p mls na take it serius t ak yg pasan lbh..ak ta tros bg no kt dye sbb prinsip ak law laki yg mnx no ak,dye yg kne bg no dye dlu bwu ak bg no ak..to pon tggu miskol dr ak..law ta,brmkne ak ta brmnt..haha..


dye pon bg la no ak p ak ta tros2 miskol dye t dye kte ak ney cm trdesak lak kn..bsoknye stlh ak tmbh tolak bhgi drb ak pon decide la na miskol dye...dlm pale otk ak mse to 'y not law cbe mne tau bole jd kwn..kn...'bpe mnt pasto dye bg respon..ak pon pe lg

snyum smpai tlinge baq ang! hehehe...mle2 ak ngt na mnyamar p cm ta bpe na mnjd sbb dye da mle syak ak yg miskol..mse to dye ske pggey ak 'nenek'..ta tau la npe..t ak tnye dye blk sbb pe..hehehe..dye pggey ak nnk ak pggey la dye atok..

sjk dr arito la kteowg pon salu msg ta kre siang mlm..sblm ak tdow dye salu kol ak..kjutkn ak smyg subuh..mse to ati ak dpt ase dye bg perhatian kt ak p ak stil ragu2..ak tkot mse takel jew beria caring bgai p ble da dpt lyn gitu2 jew..to yg ak risaukan..

siyesly cre dye lyn ak watkn ak ase sgt2 dihrgai..sblm ney tade sowg laki pon yg ngtkn ak pasal solat..ak mmg da lme cri lelaki yg cnto..ak ta kesa yg laen2..yg pntg dye jg solat sbb suato ari t dye yg akn bmbg ak ngn ank2..to yg watkan ak time dye sbg 'soulmate' ak sbb ak ykin dye bole jg ak n bmbg ak..mdh2an laa..

lg stu yg buadkn ak syok kt dye na tau pe? dye ney 'gile'..hahaha..lg dye gile lg ak ske..sbb ak ney jnis yg ske laki yg pndai wat lawak..ak ase trhibur jew..taste ak pon mmg na cri smone yg bole ngam n skple ngn ak..kre dye na ade ciri2 lelaki yg ak nak laa...(LAW DYE BCE NEY KMPEM LGIK KMBG..HAHAHA..sowey dear,trkutuk u...=))


yg lgik2 buad ak syg kt dye,dye pena ckp kt ak dye sggp rndhkn ego dye sbb ak...(CAYAQ AK DGAQ WKTU DYE CKP NEY)..credit to him <3 hehe...yg len2 sbb dye caring,suara dye yg wat ak tng..so no wonder la ari2 ak gayut ngn dye smpai kedit abes..huhu..ta kesa la jnji ak puas..so,takat ney jew la cite ak ngn dye..(yg sbnanye ak da mls na taip2..kematu da jari ak ney..hehe ;p 


#AWAK,SY NA AWAK TAU SY SYG AWK SGT2 TAU..SY HARAP AWK AKN MNJD YG HALAL UTK SY SUATU ARI T..DAN KITA DPT SME2 CAPAI IMPIAN KTE YG MCM KITE ANGANKN TO..



KAU YG TERINDAH MOHAMAD SHAH RIZUAN <3




bebelan oleh : NUR ATHIRAH BINTI ABDUL RAZAK (UR SWEET GIRL)










Isnin, 10 Oktober 2011

PESANAN BUAT ADAM DAN HAWA...


DARI ADAM UNTUK HAWA
HAWA KU..
Meski aku Adam, gagah pada luaran, adakalanya aku juga tewas dalam godaan. Walau aku pemimpin Khalifah bagimu, aku juga selalu tersungkur kalah akibat nafsu.Nafsuku 1, akalku 9, namun yang 1 itu sering menjadikan aku di luaran kawalan. Kadangkala aku juga tewas dalam lautan duniawai, lemas dalam dunia sendiri. Andai aku leka dan alpa, ingatkan aku untuk kembali pada-Nya, kerana sesungguhnya disebalik seorang lelaki, berdiri seorang wanita.
 HAWA KU..
Walaupun aku durjana duniawi, aku juga impikan wanita solehah sebagai suri. Justeru, ingatkan aku agar tingkatkan ibadah, kelak aku bisa menjadi suami soleh. Ingatkan aku supaya selalu mengalunkan kalamullah, agar dapat aku memandumu ke syurga al-Jannah. Sedarkan aku agar mengejar keredhaan ar-Rahman, agar hidup aku sentiasa aman. Bangunkan aku bertahajud bersamamu, agar kelak rahmat-Nya tiada tandingan untukku. Aminkan bacaan doaku, moga nanti luas syurgamu. Taat dan patuhilah aku, kelak solehah jadi milikmu.
HAWA KU..
Aku suka jika kau menutup aurat daripada pandangan buas durjana. Aku suka jika kau tidak sesuka ahti menabur cinta duniawi sebaliknya kau titipkan buat zaujmu kelak. Aku suka jika kau bidadari sentiasa mengejar kebahagiaan ukhrawi. Aku kalau kau bersifat keibuan supaya kelak zuriatku penuh dengan kesantunanmu. Aku lebih suka kata-kataku berhemah kerana itu menunjukkan kau wanita berhemah. Aku suka jika kau pandai berdikari, agar kelak kau mampu berdiri sendiri. Lagi indah kalau kau berperibadi mulia, kerana itu sebaik-baik hiasan dunia. Aku suka kalau kau pandai menjaga maruah, agar harga dirimu tidak terlalu murah. Lebih elok jika kau mampu berfalsafah, kerana itu simbol mar’a fatonah. Peliharalah agama seperti mana auratmu terjaga rapi, siramlah ahti dengan taqwa, sebagai bekalan menghadap Yang Kuasa. Hiasi peribadi dengan sifat mahmudah. Agar kelak tidak dipandang leamh. Meski kau dicipta daripda rusukku yang bengkok, namun ada ketika tangan yang disangka lembut mengayun buaian mampu menggoncang dunia mencipta sejarah. Oleh itu, ingatlah aku Adammu yang sering leka dan alpa. Kelak Hawa ku ini bakal menghuni al-Firdausi.
DARI HAWA UNTUK ADAM
ADAM KU..
Kau sebenarnya imam dan aku makmum mu kerana kau adalah ketua. Jika kau benar, maka benarlah aku. Jika kau lalai, maka lalailah aku. Wahai Adam, kau punyai kelebihan akal, manakala aku kelebihan nafsu. Akalmu 9, nafsumu 1. akalku 1, nafsuku beribu-ribu. Oleh itu Adam, pimpinlah tanganku kerana aku sering lalai dan lupa, sering tergelincir ditolak nafsu dan konco-konconya.
ADAM KU..
Aku suka kalau kau mengimami solatku pada setiap waktu. Akanku aminkn doamu agar kelak luas syurgaku. Lebih aku suka kalau kau bangunkan aku bertahajjud bersamamu, agar nanti diberkati Ya Rabbi. Kenalkanlah aku pada majlis-majlis agama. Ajarilah aku Yaasin dan memahami al-Quran. Kau ajarlah aku mengalunkan jantung kitab Allah di malam Jumaat yang penuh barakah. Khabarkan padaku tentang fardu-fardu yang patut aku tahu. Bimbinglah aku dengan amar ma’ruf dan nahi mungkar.
ADAM KU..
Ajari aku agar menjadi isterimu yang solehah. Didiklah aku supaya menjadi permata di kaca lembah. Selimutkan dengan iman dan taqwa bekal ke jalan Allah. Ingatkan aku supaya hormat, tunduk dan patuh padamu setiap waktu. Tolonglah aku Adam agar aku tidak beku. Bantulah aku agar otakku tidak buntu. Selmatkanlah aku daripada seksa api neraka yang tidak tegar aku tanggung. Pimpinlah aku menuju nur al-jannah. Tarbiahlah aku supaya kelak aku calon srikandi solehah. Bantulah aku dalam menyemai sifat mahmudah. Moga aku dapat menjadi secerdik Aisyah Humairah Rasulullah, setulus hati dan kasih laksana Siti Khadijah, sezuhud dan sepatuh Rabi’atul Adawiyah, sekuat iman umpama taatnya Sumayyah, seikhlas dan semurni hati Halimatul Sa’adiah dan segagah dan seteguh Nailah al-Farashiyah yang tegar meski tangan bermandi darah membela Khalifah Allah. Seindah hiasan adalah wanita solehah, moga aku hiasan terindah hidupmu Adamku.
Bingkisan tulus dari Adam buat Hawa…

Mudah-mudahan coretan ini sedikit sebanyak mengajar kita bermuhasabah diri dalam merebut sekeping hati seorang insan yang kita cintai. Insya-Allah sinaran cinta Ilahi yang dicari akan ditemui. Sematkan pesanan ini dalam hati agar kita saling mengingati, kebahagian hakiki akan dapat diraih.
AMIN...

Isnin, 22 Ogos 2011

HAKIKAT KEHIDUPAN DUNIA..


Ketahuilah wahai saudaraku , sungguh Allah subhanahu wata’ala telah menciptakan kita bukan tanpa adanya tujuan. Bukan pula memberikan kita kesempatan untuk bersenang-senang saja, tetapi untuk meraih sebuah tujuan mulia. Allah subhanahu wata’ala berfirman:
وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
“Dan tidaklah Aku ciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepada-Ku.” (Adz Dzariyat: 56)
Beribadah kepada Allah subhanahu wata’ala dengan menjalankan segala perintah-Nya dan menjauhi semua larangan-Nya. Itulah tugas utama yang harus dijalankan oleh setiap hamba Allah.


Ahad, 21 Ogos 2011

HARGAILAH ORANG YANG KITA MILIKI..


RENUNGKANLAH DIDALAM HATI.. 



Pada suatu hari di sekolah murid bertanya pada gurunya.. ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan??

Cikgu : Ok, kamu ikut apa yang saya surah, kamu pergi ke padang. Kamu berjalan di atas sambil memandang rumput di depan kamu. Pilih yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali pun.

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas tiada sehelai rumput pun ditangannya. Cikgu bertanya kenapa tiada rumput yang dipilih?

Pelajar : tadi saya berjalan, saya carilah rumput yang paling cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik, maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik. Mungkin ada diantara yang belakang saya tadi rumput yang paling cantik tapi cikgu cakap jangan menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang boleh dipetik.

Cikgu : Ya, itulah jawapannya, maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kite mencari lagi yang lebih baik dari itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik2nya. Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Semoga yang berlalu tidak berulang lagi . dan ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling baik. Walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi….

pikirkan dan renungkan..

Sabtu, 20 Ogos 2011

RAYA ZAMAN KECILKU..


SALAM..ni cerita zamn kecilku ketika raya..hahahkk..aku tulis nie pun main cincai jerk..cme nak ingat2 kenangan lama jerk...Time dulu kecil2..sungu klkar,,nakal nyer aku..degilnyer aku..hahahkk....tapy aku cm to pun mak bapak aku tetap syng aku..hahahkk..baselah aku anak mnje katekan...heheh..sume nak dapat..bertuahnyer aku..tengs mak n abah..time kecil ingat ag time raya..beli mercun banyak2..lps to main ramai2..seronok sngat2..lps to tlng atuk aku cr buluh tuk wat pelita..baselah nak smbut raya,,buat lah pelita byk2..bear mlm meriah..ag2 time malam raya jer ramai saudara aku dtng..aglah meriah..men kejar2 lah mlm buta..men sembunyi2..seronok sngat mse zamn kecil2 nie..nak buat pape pun xde owng nak marah sngat...heheh..dulu time nak raya jerk beli baju raya..baselah zmn kecil beli ngn mak..skung jer beli sndr..alsn dah beso..tapy ngok sme jerk..ngn mak le bodek2 sikit..ihihikkk..beli baju raya plng menyeronokkn..baselah mak2 kite kan..kalo dah kuaw sume nak beli..smpai bapak aku pun naik bosn..nsb baik bapak aku jenis penyabo..ikut jerk mak aku..aku lak ikiut gak..bab nak beli brng raya..heheh..kalo bab kue raya aku lah pakar merasa..hahahak..pape mak aku suro aku rase dn aku lah penghabis kue raya mak aku...ahhaahk..time mlm jerk mak aku wat aku yng mkn..smapi mak aku bisng2..kue baru buat dh xde..hahahak..mmg teruk aku nie,,dah aku ske mkn kue raya..nak wat cm ner..lagi2 mak aku pun satu wat kue raya perisa coklat..mmg abz lah...heheh..nak uruskn rumah plng aku mlz..ag2 mengecat..penat to..tapy xpe sbb yng nak sngat rumh cntik kteowng..so kteowng chat lah ngn uma to warna warni..eheheh..mse aku mengecat mak aku lak buat lngsir..time to lak dengo lagu raya..peh sernk gila..mmg epy gila2...kms rumah pun xrase penat..malam raya jer mak aku msk2 ngn atuk aku.ape lagi aku kuaw msk dapur sapu ayam lah..hiihihkk..men mercun ngn saudara aku..pkcik2 aku..seronok..penuh halaman depan uma ngn sume orng..rase meriah sngat..esk raya lak lagilah meriah..berwarna warni pakaian..n paling penting aku dah sediakn poket kosng nak colect wet raya..hiihihkk..sonok beb dapat wet raya...hahahak...dh dpt mintak aku..bez sngat2..TAPY skung nie sumenye dh berubah kan..baselah umo mkn meningkat..dunia mkn mmbngn..raya2 skung pun xmeriah cm dulu..aku pun raya xcm dulu..bkn kat kmpung ag..kat taman..rase xsernk sngat..uhuhukk...mlm raya pun xcm dulu ramai2 kumpul,,tapy skung sume xcm dulu..sbk ngn urusn msng2..saudara2 aku pun dh beso cm aku..dha xpngai budak2..so sume dok diam knn matng..hahahk..tapy xpelah..sbb zamn kecilku puas dengan keseronokn yng terhinga..rase nak jer pth balik mse zamn kecill,,mmg seronok..yelah kecil2 nie mane byk msalah..cme taw dlm otak nak main jerk..skung jer dah beso byk mslh..sume yng seng jd susah..kalo leh jadi kecil..aku nak jer jd kecik smpai2 bila2..xpelah aku xdpt mersai dunia dewasa yng mtng..cinta cintun ke ape..zaman kecik ag seronk..penuh dengn kepuasan..penuh dengan keseronokn..xde pkr mslh dlm kepale..cme skung jerk dah beso lain sikit..tapy xpelah..zaman dewasa pun sernk gak bila ad msenyer..xselalunyer penuh dengn mslh..ad gembiranya lagi2 saat bercinta..hahaha..lawak2..pkr2 balik xsngke aku dh penah bercinta..dulu mse kecik maner ad pkr to...hehehe..n skung pun aku epy ngn hidup aku wlaupun kdng2 kala sush..aku redha..aku terima hakikat kehidupan..tiada kebahagiaan dlm kehidupan tanpa dugaan dlm hidup..^_^

Rabu, 17 Ogos 2011

DOA SEORANG PENCARI CINTA

JIKA AKU JATUH CINTA


Ya Allah, jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu
Ya Hafiizh..,jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu
Ya Mujiibu..! Jika aku jatuh hati, izinkan
-lah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam JURANG CINTA SEMU
Ya Baarii…,jika aku jatuh
hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatiMu….
Ya Jaami’u…, jika aku rindu, rindukanlah pada seseorang yang merindui
syahid di jalanMu…
Ya Khobiiru…, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu…
Ya Wahhaabu…,
Jika aku menikmati cinta kekasih Mu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu…
Ya Aziizu…, jika aku jatuh hati pada kekasih Mu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia ke
pada Mu….
Ya Haadiy…, jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampai batas, sehingga melupakan aku pada cinta-
hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu…
Ya ‘Aliimu…, Engkau mengetahui bahwa hati ini telah terhimpun dalam cinta padaMu, telah berjum
-pa dalam taat padaMu, telah bersatu dalam dakwah padaMu, dan telah terpadu dalam membela syariatMu, penuhilah hati-hati ini dengan nurMu,
yang tidak pernah pudar.
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan…
Aamiiin yaa rabbal ‘aalamiin
.

YA ALLAH KUPOHON DARIMU..TEMUKANLAH DRKU DEGAN CINTA YANG MENDAPAT KEREDHAAN DARIMU.
DAN TEMUKAN DAKU DENGN CINTA KE JALAN MU..
TEMUKNLAH DRKU DENGN CINTA YANG IKHLAS..
DAN JADIKAN LAH DR KU SEORANG YANG MAMPU MEMBIMBING PASANGANKU KEARAH JALAN KEBENARAN..
AMIN..


Isnin, 15 Ogos 2011

TERIMA KASIH SAHABAT..

KAU LAH PENGHIBUR DUNIAKU
TERIMA KASIH SEMUA SAHABATKU



SAHABAT terima kasih bab selami nie korang sentiasa disisi aku..wat aku tersenyum x kira dimana kita berada..aku berterima kasih sngt pd korang bab korng lh penghibur duniaku dengn kenakalan kita kita bersama..bersama-sama mencoret kehidupan seharian kita..dan aku bersyukur bab dapat sahabat yng baik akidah dan taw mmbezakan keburukan dan kebaikan..aku berterima kasih gak bab korang mmbntu aku apabila aku mlsh..wlwlpn kdng2 aku malu nk gtaw bab baselh aku nie lelaki ske menyimpan rahsia..tapy kowng ikhlas nak tahu..terima kasih sahabat ku..ku juga membetulkn diri aku dn juga menegur mana silap ku..sbb aku pun manusia..sering melakukan kesilpan..dengn ad nyer kita bersahabt kita slng menegur antara satu sama  lain..nie aku nak cter pasal kish lame aku..sedih gila bila kehilangan shabat yng rapat ngn kita..dulu aku ad seorng sahabat yng betul2 rapat ngn aku..kemane aku pergi mesty dye ad..minat kteowng sme..sume samelah..kteowng selalu kuaw same2..dye lah sahabt yng rapat ngn aku..tapy dye xlame idup kat dunia ciptaan allah..allah lbh syng kn dye..dye pergi tinglkn aku ..sedih aku..ingat lagi sebelum dye pergi..satu malam aku nyanyi satu lagu bersama-sama dengn dye..berske ria bersama..epy sngat..tapy xtaw lah itulh mlm terakhir untuk aku dengn dye..tapy beberapa mingu to dye ad gak tunjukkn perangai pelik dye..slalunyer aku ajak g men futsal dye lah orng pertama nak ikut..tapy mse to dye diam jerk..aku curiga tapy xpkr bkn2..tapy akhirnya dye tingalkan aku..sedih sngat..menangis aku waktu to..yelah slame nie kemaner aku g mesty ajak dye..dah cam adek beradik..tapy kegembiraan to kejap jerk..uhuhuhkk..dye meningal bab lemas..ingat aku lagi mase tengok jenazah dye selepas dikapankn..mke dye nmpk tersenyum..sesunguhnyer dye lah sahabt aku yng baik..xpenh tingal solat n slalu g surau..dye gak selama nie menegur aku bila aku ad wat silap..tapy skung dye dah pergi tinglkn aku..aku time..pape pun setiap saat aku ngn dye..aku sentiasa ingat..xpenh aku lpe jase2 dye pd aku..aku syng ko arwah..aku doakan ko ditempatkn digolongn yng baik..aku pun dah jrng dtng uma ko xcam dulu..uhuhukk..tapy adek2 ko aku msh tengok2 kan..kalo dye ad wat slh aku tegur..dyeowng pun aggap aku abng..insyaallah aku wt termampu..

AL FATIHAH kpd MOHAMAD FARID BIN ROSLEE