BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

IN THE NAME OF ALLAH,THE BENIFICENT AND THE MERCIFUL

IN THE NAME OF ALLAH,THE BENIFICENT AND THE MERCIFUL
" Satu yang ingin saya ingatkan iaitu manusia mudah lupa. Jadi, kita patut saling mengingati. Jangan terlalu mudah melenting jika dinasihati. "
قُلْ إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ “Katakanlah: Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam.” (Al-An’am : 162)
Terdapat ralat dalam alat ini

Selasa, 15 Februari 2011

TERSENTAK AKU DR DUNIA INI

TERMENUNG AKU SEKETIKA
tiba2 tadi aty aku tergerak nak g surau..slalunya aku ner mlz nak g surau kalo kwan aku ajak..aku slau solat kat rumah jerk..tapi kali ner tbe2 aku nak g tanpa kawan2 aku ajak..lgplak aku nak dngo cermah tentng MAULIDUR RASUL..solat mghrb puw slasai..ceramh puw bermula..time to dye bg taw kehidupan kita ad 3
1-kehidupan masa lalu
2-kehidupan realiti(skung)
3-kehidupan masa akn dtng..
time to lak aku boler terpikir kehidupan masa lmpau aku yng byk kesedihan.kesusahan.kegembiraan dan byk lagi..penceramah to kate JADIKAN LAH KESILAPAN MASA LALU KITA SEBAGAI SATU  SEMNGAT UNTUK KITA CIPTA SATU KEHIDUPAN YNG BARU PD MSE AKN DTNG..OWNG YNG BAIK AKN MENJADIKAN KEHIDUPAN MSA LALU KITA SEBAGAI  IKTIBAR UNTUK KEHIDUPAN MASA DEPAN KITA..JADIKAN LAH REALITI HIDUP KITA SKUNG DENGN BNDA BERFAEDAH..MENCARI KEINDAHN DUNIA INI MELALU CARA YNG BETUL..LAKUKAN KN REALITI HIDUP KITA DENGN DIRI KITA TNPA MENIRU SAPE2..
rasenya pew yng ustaz to ckp betul..aku rase tersentak dengn ayat2 dye..rasenya bek aku pkr kehidupan mse depan aku dr memikirkan kehidupan lmpau aku yng telh berlalu..aku termenung gak dengo kate2 dye to..pikir2 balik tul sngat dye ckp..n byk bnda bernain dlm pikiran aku time to..byk sngat...
ceramah puw nulalah..cita2 tentng kelahiran nabi kita..xkelip mata aku dngo..seronok sngat2 dngo kesh nabi..dengn kehidupan nabi kita..dengn dugaan nabi kita..rase teng dngo sume tntng nabi kita..byk info2 aku dapat dr kesh nabi dn juga byk gak kebaikan dr cerita dye..agplk ustaz to puw byk selitkan tentng msyarakat kita pada mse skung dengn mse dulu..byk beza sngat2..sume beza dari keburukan masyarakat kita..kate2 dye btul2 terkena pad msyrakat kita skung ner..bkn kita sja tapi 1dunia islam..aku rase cam tersedar gak ngn kata2 dye..rase bertuah aku tadi dpt hadir ceramah dye..harap sngat cermah dye dpt aku buat teladan dan memperbaiki kehidupan hidup aku..
AMIN

SELAMAT MAULIDUR RASUL

KELAHIRAN RASULLAH S.A.W
Maulidur Rasul (dalam bahasa Arab bermaksud kelahiran Rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada Isnin ( Dari hadith riwayat Muslim, 8/25 ) 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571. Baginda adalahnabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.
Setiap tahun pada hari itu, umat Islam di seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan sebagainya. Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.
Kita dapat lihat betapa besarnya kelebihan orang yang memuliakan majlis keputeraan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, kerana bila berniat sahaja hendak mengadakan Maulud Nabi, sudah pun dikira mendapat pahala dan dimuliakan. Sememangnya bernazar untuk melakukan sesuatu yang baik merupakan doa dan dikira amal salih.
Jelas kepada kita bahawa pembalasan Allah Subhanahu Wataala terhadap kebaikan begitu cepat sehinggakan terdetik sahaja di hati hendak berbuat kebaikan, sudah Allah Subhanahu Wataala akan memberi pembalasan yang tiada ternilai. Seseorang yang beriman, kuat bersandar kepada Allah, ketika di dalam kesusahan dia tetap tenang dan hatinya hanya mengadu kepada Allah dan mengharapkan pertolongan dan kasih sayang Allah Subhanahu Wataala.
Keberkatan mengadakan Majlis Maulud itu bukan sahaja didapati oleh orang yang mengadakan majlis itu, tetapi seluruh ahli rumah atau orang yang tinggal di tempat itu turut mendapat keberkatannya.

Jumaat, 11 Februari 2011

TERUS MELANGKAH KEHADAPAN..

“Dugaan itu tidak akan hadir dalam hidup kita, melainkan kita mampu menghadapinya”..


Hidup ini penuh dengan rintangan…dugaan…kejutan…pencarian..harapan..
semua nya akan mengajar kita erti kemanusiaan…menjadi lebih matang dalam menilai setiap tindakan
bila harapan dihancurkan,kekecewaan akan datang…
dari kekecewaan timbul kemarahan….ibarat api yang membakar dalam sekam..senyap2..lama kelamaan habis semuanya….
tapi kemarahan kalau diambil dari sudut positif akan menghasilkan sesuatu yang diluar dugaan…
pendorong untuk kita terus melangkah ke hadapan…..
marah bila harapan dikecewakan,kecewa bila apa yang diharapkan xmenjadi kenyataan…..
dari situ kita melangkah untuk terus membuktikan kemampuan diri tanpa perlu mengharap lagi..dari situ juga langkah pertama kita untuk terus berjaya…..
dan bila berjaya…tangan2 yang sama2 menghulur bantuan,bahu2 yang sama2 memikul beban,kaki yang sama2 menguatkan azam untuk terus melangkah…sama sekali xkn dilupakan…kerana mereka la yang setia disisi ketika kita kesusahan…..
kesusahan itu akan mengajar kita erti ketabahan dan nilai kemanusiaan…..

Selasa, 8 Februari 2011

PENGORBANAN IBUBAPA..APA YANG KITA HARUS BERIKAN..??

KEJAYAAN UNTUK IBUBAPA
Ibubapa mana yang tidak berbangga dengan kejayaan anaknya.
Anak yang dikandung, dilahirkan dan dibesarkan. Sejuk perut ibu yang mengandung.
Tetapi berapa ramai di antara kita yang hargai pengorbanan kedua-dua ibubapa kita. Bila mendapat khabar berita, kita lebih utamakan kepada kawan rapat, kekasih sedangkan ibubapa di belakangkan.
Kebanggaan yang paling bermakna pada ibubapa adalah:
  1. Bila si anaknya sudah berumah tangga
  2. Menjadi insan yang cemerlang
  3. mendoakan kesejahteraan ibu bapanya
  4. Tidak melupakan mereka takkala susah mahupun senang
  5. Bila si anak bahagia dan berjaya di dunia dan di akhirat.
Di manakah kebanggaan yang telah anda tujukan kepada kedua-dua ibubapa anda..??


Ahad, 6 Februari 2011

DIMANAKAH CINTA KITA DIBANDINGKAN DENGAN RASULLAH???

menitis air mata rasullah mengenangkan umat dia yang rindukan dia..
semulia mulia manusia yang begitu agung memikirkan kte umatnya,
"tentulah kalain mulia,kalian mmbntu perjuangan ku"
dimanakah kte disaat kekasih allah ini menitiskn air matanya..
dimanaknah kte?

sanggupny kte umatnya membiarkan kekasih allah ini menitiskan ar matanye?
adekah begitu bernilainya kaseh sayang kte kepada nya sampai begitu sekali cinta rasullah kepada kt?
siapa kte ni?
dimanakah kte semua di cinta dan kaseh muhammad????

PIKIR DAN RENUNGKANLAHH

Sabtu, 5 Februari 2011

DUNIA OHH DUNIA..!!

DAH DEWASA AKU
xsangka aku dah dewas xsngka sngat2..byk penglamn manis dan pht aku ketika kecil..keseronokan msh kecill..teringat dlm minda aku..kadang kelakar pulak..eheh..time aku blik kmpung..segar udra nya..nyaman sngat2..time to pikiran aku teringat cerita2 lama..kenklan aku,kebodohan aku ketika kecil..memg kelkra..sweet sngat2 to..aku xcaye aku dah mmbeso skung..xcaye sngat2..cepat sngat mse berlalu..kadng2 teringin kembali kezamn kecil2..cukup indah..tapy skung aku dah mmbeso..sume berubah sekelip mata..uhukkk..byk bnda lama telah pergi cam to sje..kadang2 aku rindu akn itu semua..wndu sngat..tapy semuanya dah berubah..aku xbelh kembalikn semuanya...pape puw aku gembra ngn kehidupan kecilku wlwpw sederhana..seronok xterhingga..!!:Dsemuanya akn aku simpan dlm ingatn smpai ble2..

Selasa, 1 Februari 2011

SINGLE..SINGLE..ape masalahnya..!!!


AKU SINGLE DAN SUNYI
SINGLE
SINGLE
SINGLE
UHUHKKK
RELAX SUDAH..!!:D
ble lah aku dapat jmpe someone
nak jmpe puw sush
bkn nak cr gurls tapy nak cr yng syng dan cinta
tapy asal susah sngt
sdh ag ditngalkn kekasih lame
uuhkhhkkk
slah aku agknyer
ntah kene sumpah ngan ex-_-
heheh
dye puw dah ad kple
aku doakn terbek tuk idup dye
tapy idup aku msh sunyi dan kosng lak
arrkkkkkkk...!!!
mmber len ad kple seronok ngok..
aku jer terpinga-pnga2
hahakkk
tapy stady important in my life..
satu ari jmpe lah to..so 
SABO jerk lah..
Enhanced by Smiley Central